Madame Tussauds muzeum, Vídeň 1.4.2011

03.04.2011 12:40

 

Madame Tussauds Museum, Wien 1.4.2011

 

Tak na dnešek, na apríla :), byl naplánován výlet do Vídně, prosila jsem ta’tku o to celej měsíc, a řekl že když to vyjde můžeme tam zajet.. :) a taky to vyšlo :) do Vídně jsme dojeli něco kolem půl dvanáctý a zaparkovali na parkovišti přesně před hlavním vchodem do Vídeňského Prateru. Přesně, jak jsem si myslela, tam taky stála ta budova, která před půl rokem nenesla žádné náznaky muzea voskových figurín, ale dnes byla celá v červeném po stylu Madame Tussauds.. :) Jenže, počasí se nepříjemně začalo kazit, ale co, když budeme v budově, tak nám to přeci jen tak vadit nebude. Vešli jsem po červeném koberci do budovy muzea a já jsem oněměla, přede mnou stála figurína v životní velikosti a tato postava patřila Arnoldu Schwarzenegerovi. Nádherný to začátek prohlídky.. :) Zakoupili jsme lístky a šli jsem dál po červeném koberci kolem Kate Winslet, která se na nás usmívala, jako kdyby byla živá. Poté jsme dorazili do řekněme oddělení rakouských panovníků a vůbec jenom vládců a panovníků :) Nejdříve jsme zhlédli Marii Terezii a Franze Josefa I. zamlada a potom na nás se svým dělem mířil Napoleon a pozor v životní velikosti, takže o kousek menší než já :) Poté jsme šli dál a zde jsme mohli spatřit mladou císařovnu Sissi ve svatebních šatech, kde stála i jedna zaměstnankyně muzea a nabídla nám nechat si udělat starodávné foto se Sissi, které jsme si taky odvezli :) dále pak byli další pro Rakousko známý politici nebo třeba Schindler a Karl Marx. Dále poté královna Alžběta, která měla na ruce hodinky, které šly :D nebo Heinz Fischer, se kterým se fotil můj taťka, potom jako další figurína je zde Nelson Mandela ve vězení a Dalai-Láma (nejsem si jistá, jak se to přesně píše :D) a poté můžete vstoupit do kanceláře prezidenta Obamy a když se usadíte na křeslo začne vám zvonit telefon, stalo se tak, když si taťka sedl a říkám mu: „zvedni to, volá ti Bílý dům“ :D. Poté vstoupíte do sekce těch nejlepších a nejznámějších osobností a umělců Rakouska jako: Wolfgang Amadeus Mozart, Robert Schuhmann za klavírem, Josef Haydn, Beethoven nebo třeba Strauss ml. Poté můžete pohovořit na terapii s panem Sigmundem Freudem nebo si nechat změřit své IQ s panem Einsteinem, obdivovat malbu Hundertwasserhausu s panem Hundertwasserem nebo se stát nejznámějším obrazem Gustava Klimta. Následuje sekce sportovců, ve kterých jsem poznala jen Steffi Graff a udivilo mě, že za hvězdy Formule 1 je tu nějaký Berger, nebo jak a ne ani Niki Lauda ani Schuhmacher. Na konci této sekce se šlo po schodech nahoru, i když se ukazovalo, že je to východ a tím pádem i konec sekce a to mě teda zatrnulo, kde je jak náš Falco??!!! A mamka řekla: „prosím tě neblázni, určitě tady ještě bude..“ po schodech jsme vešli do místnosti, kde bylo názorně ukázáno, jak se všechny figuríny dělají, a kde jste si taky mohli nechat vyrobit vlastní ruku z vosku a kde také byla figurína Madame Tussauds – byla velmi pěkná ženská :) No a pak jsme vstoupili do mé asi nejoblíbenější sekce a tím byla sekce zpěváků a zpěvaček, když jsem tam vešla náš Falco stál hned nalevo ode dveří :) a já hnedka začala ukazovat a div ne že i ječet a všichni se tak dívali a jenom se usmívali a asi si i mysleli: „á tak to bude teda horlivá fanynka Falca :)“. Tak jsem ho hnedka začala fotit a jak jsem dělala fotky hlavně jenom Falca, tak jsem nějak zapomněla udělat fotku Michaela Jacksona a Madonny :) (no nic, někdy příště :D) po té tu byl ještě Fredie Mercury se kterým jste si mohli zahrát na bidí, Elvis nebo Christina Stürmer a s Falcem jste si mohli zahrát na keybord.. :)

Po té jsme procházeli kolem Marlene Dietrich (za svého času nejznámější herečka Německa), Alfreda Hitchcocka a jeho vany a zahrát si na Psycho :) nebo se vyfotit s Marylin Monroe, stát s Romy Schneider na schodech asi Schönbrunnu nebo Hofburgu, posnídat s Audrey Hepburn, vyfotit se s Leonardem di Capriem, režírovat jako Quentin Tarantino Brada Pitta ve filmu Inglourious Basterds a nebo se nechat přenést na párty těch největších hvězd o sekci dál. :) Kde jste mohli posedět s Willem Smithem nebo postát s Morganem Freemanem a Julií Roberts, posedět a tulit se k Robiemu Williamsovi a nebo se aspoň na chvílí stát Lady Gagou v její legendární paruce s mašlí z vlasů :), potkat Rihannu a nebo posedět u kávy s Georgem Clooneyem a udělat pózu s Johnny Deppem a Angelinou Jolie. Nebo se nechat unášet po červeném koberci s Nicole Kidman a nebo jen tak mít fotečku s upírem Edwardem alias Robertem Pattinsonem :) a nebo se nechat od zaměstnankyně nechat vyfotit se Spidermannem, po té už jsme vešli do obchodu se suvenýry a já jsem si tam koupila ještě rámeček (až v něm bude fotka, zveřejním :D). a tím skončila asi ta nejhezčí prohlídka v mém životě – když nepočítám čokoládovnu Zotter poblíž Grazu :)

 

Jelikož začalo hoodně pršet, tak jsem se rozhodli, že se schováme do vstupu na prohlídku Ruským kolem, jednou z největších dominant Vídně, i když mamka měla strach z projížďky v Ruském kolu, tak jsme ji přemluvili a já už po druhé mohla vidět nádhernou Vídeň i když pršelo.

 

Za tento výlet jsem moc vděčná svému taťkovi, který nás sem dovezl a jelikož na vstupenkách které jsme obdrželi je 5 eur sleva na další výlet do muzea, ráda se tam znova podívám :))